Авторські напрацювання вихователя Колісник Лілії Миколаївни, «спеціаліста вищої категорії», «вихователя методиста».
Використання віршів з риторики в роботі з дошкільниками.
Ще в давнину люди, які майстерно володіли мистецтвом красномовства, відігравали значну роль у суспільному житті. У Стародавній Греції риторика вважалась мистецтвом. Термін «риторика» походить від давньогрецького слова «оратор». Впродовж історичного розвитку значення терміну «риторика» дещо розширилась. На сьогоднішній день, очевидно, що сферою інтересу риторики є спілкування, комунікація. Щоб діти краще спілкувалися, розвивали мовний апарат, дикцію вашій увазі пропонуються цікаві вірші нашої абетки.
А) Апельсин акулі атлантичній
Адресували апетитний
Адже акула атлантична
Акуратна, атлетична
Б) Белькоче білка барсуку:
“Біжу балакати бобру”,
Барсуку бери, будь – ласка,
Біля бочки бубен, брязка.
Бурий бобер брів у брід,
Бубонів і придбав білий біб!
Баран бобру буркотів
Барабаном бавитись біг.
Бігла білочка бігцем
Брала бублик з бубенцем
Била бубен браво
Біля бочки бубен брала
В) Ведмежа ватрушки відсуває
Вередливо валянки взуває
Все вередун вередував
Весело вовку верещав.
Вулик ведмеді відкрили,
Вовку вареня варили
Вміло вертіли ватрушку
Випачкали всі вушка.
Г) Гусінь горбиком гуляє,
Галка голуба ганяє.
Гавчик голосно гарчав
Горох Галі готував.
Галка глобуса гойдала
Гніздо гостям готувала.
Д) Дідусь друзів доглядав
Дятел дрозду докучав:
Дарма десь дупло довбали
“Досі друзки долітали”.
Дельфінчик дружелюбний дуже
Давно дельфінчик з дітьми друже
Е) Електричку Ему електризував
Економний екіпаж емігрував
Є) Єфросинин Єнот Єхидні:
“Єнісей, Європа – єдині”.
Ж) Жук жуку жужав “Жу-жу!”
Жменьку жолодів жую.
Жаба жваво жебонить
Жучок жалібно жужить.
З) Зебра зернятка збирає,
“Здрастуй” – знову забуває,
Зайчик зранку завзято
Зробить знову зарядку
Зайчик знову заблукав,
Зранку зірочки збирав.
“Знаєш, зайчику, зажди
Зверху зірочки завжди”.
Зайчик злякано здригався
Зайчик зайчика злякався.
І) Індик ілюзію ігнорував,
Іграшку, імлу ілюстрував.
Й) Йорша йодом йодувати
Йому йога йоршем йняти.
Ї) Їхав, їхав їжачок,
Їжу їв їздовичок.
К) Кішка корзину купила
Картатий клубочок котила,
Котик кмітливий крутився,
Круглий клубочок котився.
Л) Лівою лапою лисенятко
Лігво ліпить лису – татко
Лисинята лантух ліщини
Лисці – мамі легко лічили.
М) Морквині мовить морквиня:
“Милось милом мишеня”
М’якеньке, мрійно муркотить
Миттю магазином мчить
Н) Намалювала Ніна ніжки
Несміливо носоріжкам
Неля ніжки наряжала
Нашу Ніну налякала.
Надя надпис написала
Ніжних незабуток назбирала.
О) Одежину ослик одягав
Обережно опенька обіймав.
П) Побігайчик придко пострибав,
Подарунки полем позбирав.
Р) Равлик ріжки розкривав,
Рижик радо реготав:
“Ранцю, равлику, радій
Ростібай ріг, розумій”.
С) Сорока в сторожку сходила
Срібну сережку схопила.
Сумно сказала Стасику свинка:
“Стала сірою стрижена спинка”
Стасик спритно скакав
“Спасибі” – свинці сказав.
Соня слухала синичку,
Солодку смакує суничку.
Т) Тихо тануть тановинки
Тому Таня тупотить
Тишком туляться тернинки
Тільки Тузик торохтить.
У) Ульян удава упіймав
Удав усмішку удавав.
Удав усміхався увісні
Уранці усміхнені усі.
Ф) Фламінго фреску фарбував,
Фазан фару фіксував
Файний фазанчик
Фотографував фонтанчик.
Х) Хом’як хрустик хрумкотів
Хтось харчі ховать хотів
Хто химерний хитрував?
Хомці хвостика хапав?
Ц) Цуцик цупив цукерку,
Цікаву цяцьку, цеберку.
Ч) Чомусь чистенький чобіток
Чіпав червоний черв’ячок
Чапля, черепаха чаювали
Чудовий чорновик читали.
Ш) Шарик шубкою шуршав
Швидко шпаклівкушукав
Шпаринки шпаківні шпаклював
Шановного шпака шукав.
Щ) Щоглик щіточку щипав
Щосили щуці щебетав.
Ю) Юрок юркнув від Юри
Юшку юшила Юля.
Я) Ярило явилося ясно
Ягнички ягнилися в яслах.