Дидактична гра «Клоун»
Програмовий зміст: вчити дітей прикріплювати деталі на основу, створюючи сюжет. Закріпити кольори, знання дітей про геометричні фігури (круг, овал), поняття «вгорі» – «внизу», лічбу в межах трьох. Розвивати моторику пальців рук дітей. Виховувати допитливість, уважність, зосередженість, мислення та бажання діяти за вказівкою вихователя.
Матеріал: зображення клоуна нашитого на тканині. У клоуна є кишеня, в якій знаходяться вирізані з тканини деталі (пташка та повітряні кульки на липучках, квіти з прорізаними отворами для ґудзиків)
Хід гри
Вихователь роздає дітям зображення нашитого клоуна на тканині. На тканині також нашиті: липучки, ґудзики, блискавка. У клоуна в кишені знаходяться вирізані предмети з тканини: дві кульки різного кольору, одна пташка та три різнокольорові квіточки. Діти повинні вправно розстібнути блискавку та дістати з кишені клоуна предмети, яким потім знаходиться відповідне місце. Таким чином, утворюється сюжет.
Диференційовані завдання для дітей
Д. – Розстібнути блискавку та подарувати клоуну повітряні кульки.
С. – Розстібнути блискавку та подарувати клоуну: повітряні кульки, пташку
та квіти, які потрібно розмістити відповідно до кольору серединки
квітки (ґудзика).
В. – Розстібнути блискавку та подарувати клоуну: повітряні кульки, пташку
та квіти, які потрібно розмістити відповідно до кольору серединки
квітки (ґудзика).
Назвати колір квітки. Назвати, де знаходиться пташка та квіти відповідно
клоуна. Порахувати кількість птахів, кульок, квітів.
Дидактична гра «Розмісти яблучко на яблуньці»
Програмовий зміст: Розвивати дрібну моторику рук дітей. Вчити прикріплювати яблука на яблуньку за допомогою ґудзиків, розрізняти кольори та називати їх. Закріпити вміння дітей орієнтуватись на площині. Розвивати сенсорні навички. Виховувати зосередженість, уважність, старанність.
Матеріал: тканина з нашитим на ній зображенням стовбура дерева, ґудзиками червоного кольору (яблука), жовта тканина з прорізами для «яблук» (крона)
Хід гри
На столі розкладені тканини з нашитими зображеннями стовбура дерева та червоними ґудзиками (яблука). Кожне дерево має дві частини, верхня частина дерева крона відсутня. Вихователь пропонує дітям додати кожному дереву крону за допомогою застібок ґудзиків у вигляді яблучок. Кожна крона має розрізи.
Диференційовані завдання для дітей
Д. – Запропонувати дітям пристебнути яблука до крони дерева.
С. – Пристебнути яблука до крони дерева. Назвати колір яблук та колір крони
дерева.
В. – Пристебнути яблука до крони дерева. Назвати колір яблук та колір крони
дерева. Назвати, де ростуть яблука.
Яблуко – це овоч чи фрукт?
Дидактична гра «Жирафа»
Програмовий зміст: Закріпити знання дітей про геометричні фігури, поняття «один» – «багато», «великий» – «маленький». Розвивати сенсорні навички дітей, мислення. Виховувати самостійність, інтерес до гри.
Матеріал: виготовлені з тканини жирафи, на яких нашиті ґудзики, великі та маленькі геометричні фігури, вирізані з тканини, з розрізами для ґудзиків.
Хід гри
На столах розкладені жирафи, вирізані з тканини, з пришитими на них ґудзиками. Діти повинні пристебнути на ґудзики геометричні фігури.
Варіанти гри:
а) Пристебнути різні геометричні фігури.
б) Пристебнути один великий трикутник і багато маленьких.
в) Пристебнути один великий круг і багато маленьких.
г) Пристебнути один великий квадрат і багато маленьких.
д) Пристебнути один круг та багато квадратів.
Диференційовані завдання для дітей
Д. – Прикріпити геометричні фігури на ґудзики.
С. – Прикріпити геометричні фігури на ґудзики. Назвати одну геометричну
фігуру та фігури по величині.
В. – Прикріпити геометричні фігури на ґудзики. Назвати фігури по величині.
Назвати всі геометричні фігури. Назвати, скільки великих та скільки
маленьких геометричних фігур.
Дидактична гра «Рибки в озері»
Програмовий зміст: Вчити дітей прикріплювати деталі на основу тканини («озеро») за допомогою кнопок. Закріпити поняття «один» – «багато», «великий» – «маленький», кольори. Розвивати зв’язне мовлення, мислення. Виховувати допитливість, уважність, бережливе ставлення до природи.
Матеріал: у вигляді озера з нашитим кнопками, рибки великі та маленькі на кнопках.
Хід гри
Вихователь роздає дітям тканину у вигляді озера, з нашитими на ній кнопками, та окремо рибок різної величини, на яких теж нашиті кнопки. Діти повинні застібнути риби на кнопки. Таким чином, утворюється озеро, в якому плавають рибки.
Диференційовані завдання для дітей
Д. – Прикріпити на озеро маленьких рибок.
С. – Прикріпити на озеро маленьких рибок . Прикріпити на озеро одну
велику рибку
В. – Прикріпити на озеро маленьких рибок . Прикріпити на озеро одну
велику рибку
Розповісти, скільки великих та скільки маленьких рибок в озері. Назвати
колір рибок.
Дидактична гра «Хлопчики – шнурівки»
Програмовий зміст:Вчити дітей зашнуровувати сорочку для хлопчиків.Розвивати дрібну моторику пальців рук дітей. Виховувати мислення, уважність.
Матеріал: зображення хлопчиків, нашиті на тканину, шнурки.
Хід гри
Запропонувати дітям зашнурувати хлопчику сорочку, посунувши шнурочок по черзі у кожний отвір.
Диференційовані завдання для дітей
Д. – Зашнурувати хлопчику сорочку.
С. – Зашнурувати хлопчику сорочку. Назвати колір шнурка.
В. – Зашнурувати хлопчику сорочку. Назвати колір шнурка. Назвати колір
Штанів. Розказати віршик про хлопчика.
Дидактична гра «Гномики»
Програмовий зміст: закріпити з дітьми основні кольори (червоний, синій, жовтий, зелений), геометричну фігуру «трикутник». Вчити дітей прикріплювати деталі на кнопки. Розвивати дрібну моторику рук дітей. Виховувати уважність, бажання працювати злагоджено.
Матеріал: тканина, на якій зображені смужечки різних кольорів (гномики) та нашиті на них кнопки. Окремо вирізані обличчя гномиків з різнокольоровими шапочками, на яких пришиті кнопки.
Хід гри
Вихователь роздає дітям тканину, на якій нашиті різнокольорові смужечки, і окремо вирізані обличчя гномиків з різнокольоровими шапочками. Діти повинні підібрати по кольору гномиків шапочки і пристебнути їх на кнопки.
Диференційовані завдання для дітей
Д. – Застебнути шапочки на кнопки
С. – Застебнути шапочки на кнопки по кольорам відповідно кольору
гномиків.
В. – Застебнути шапочки на кнопки по кольорам відповідно кольору
гномиків. Назвати, на яку геометричну фігуру схожі шапочки гномиків.
Дидактична гра «Посади сонечко н листочок»
Програмовий зміст: Вчити дітей прикріплювати сонечок-жучків до листочків відповідно до величини. Закріпити у дітей уміння розрізняти предмети за величиною, розпізнавати кольори та називати їх. Розвивати мислення, дрібну моторику рук дітей. Виховувати уважність. Посидючість, бережливе ставлення до роздаткового матеріалу.
Матеріал: листочки та сонечка-жучки, виготовлені з тканини різної величини (більший, менший, найменший)
Хід гри
Вихователь пропонує дітям підійти до столиків, на яких розкладені листочки і жучки різні за величиною. Дітям потрібно пристебнути жучків відповідно до розміру листочка.
Диференційовані завдання для дітей
Д. – Розкласти сонечка-жучки на листочки.
С. – Розкласти сонечка-жучки на листочки. Назвати, якого кольору листочки
та сонечка-жучки.
В. – Розкласти сонечка-жучки на листочки. Назвати, якого кольору листочки
та сонечка-жучки. Розповісти віршик.
Запропонувати дитині визначити, до якого виду тварин належить сонечко-жучок:
а – птахи, б – комахи, в – риби
Дидактична гра «Ромашки»
Програмовий зміст:Вчити дітей прикріплювати деталі на основу з тканини – ромашку. Познайомити дітей із способом застібати за допомогою липучок. Розвивати мілку мускулатуру рук дітей. Виховувати інтерес до ігор даного типу.
Матеріал: «полянка» з тканини із жовтою серединкою, пелюстки з липучками для викладання квітки.
Хід гри
Вихователь роздає дітям «полянку» з тканини з жовтою серединкою. Пелюстки у квіток прикріплюються на липучках. Вихователь пропонує дітям прикріпити пелюстки до серединки квітки. Діти виконують завдання.
Диференційовані завдання для дітей
Д. –Запропонувати дітям прикріпити пелюстки до жовтої серединки.
С. –Прикріпити пелюстки до жовтої серединки. Назвати, якого кольору
серединка і пелюстки.
В. – Прикріпити пелюстки до жовтої серединки. Назвати, якого кольору
серединка і пелюстки. Назвати, скільки серединок і скільки пелюсток.
Розказати віршик.
Дидактична гра «Горох»
Програмовий зміст:Продовжувати вчити дітей розстібати та застібати «блискавку», прикріплювати кульки на липучку один біля одного. Закріпити кольори, поняття «один» – «багато». Розвивати дрібну моторику рук дітей, мовлення. Виховувати посидючість, інтерес до гри.
Матеріал: в’язаний стручок гороху на застібці – «блискавка», в середині стручка знаходяться «горошини-кульки» різного кольору, які одягаються на липучку.
Хід гри
Вихователь роздає дітям в’язаний стручок гороху і окремо вив’язані горошинки-кульки, до яких пришиті липучки. Вихователь пропонує дітям розстібнути «блискавку» на стручку і на липучку, яка знаходиться в середині, скласти горошинки – кружечки один біля одного і застібнути «блискавку».
Диференційовані завдання для дітей
Д. –Розстібнути «блискавку» на стручку і на липучку, яка знаходиться в
середині, скласти горошинки-кружечки
С. –Розстібнути «блискавку» на стручку і на липучку, яка знаходиться в
середині, скласти горошинки-кружечки. Назвати, скільки стручків,
скільки горошинок
В. – Розстібнути «блискавку» на стручку і на липучку, яка знаходиться в
середині, скласти горошинки-кружечки. Назвати, скільки стручків,
скільки горошинок. Назвати кольори горошинок-кружечків.
Дидактична гра «Коники»
Програмовий зміст: закріпити знання дітей про поняття «довгий» – «короткий» та кольори: чорний, білий. Розвивати дрібну моторику рук дітей, мову, мислення. Виховувати уважність, посидючість.
Матеріал: коники, виготовлені з тканини, застібки-кнопки.
Хід гри
На столах розкладені виготовлені з тканини «коники», на яких пришиті кнопки. Діти повинні прикріпити на коника смужки, чергуючи довгу та коротку. Закріпити кольори білий і чорний та поняття «довгий» – «короткий».
Диференційовані завдання для дітей
Д. –Прикріпити смужки на кнопки до коника.
С. –Прикріпити смужки на кнопки до коника. Назвати, якого кольору
смужки
В. – Прикріпити смужки на кнопки до коника. Назвати, якого кольору
Смужки. Назвати смужки по довжині: довга, коротка