Річний звіт про діяльність закладу

РІЧНИЙ ЗВІТ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ

КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД № 35 ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»

ЗА 2020-2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 

Відомості

Показники

1.

Мова навчання

українська

2.

Кількість груп усього

10

Раннього віку

2

Дошкільні (загального розвитку)

8

3.

Режим роботи груп:

 

12 годин

10

4.

Кількість вихованців

222

5.

Кількість працівників усього

61

педагогічний персонал

27

обслуговуючий персонал

34

Заклад дошкільної освіти № 35 Вінницької міської ради один з чотирьох закладів міста санаторного типу, у якому функціонує 2 групи раннього віку та 8 груп дошкільного. Заклад працює за 12-ти годинним режимом роботи, освітній процес здійснюється українською мовою, відвідує заклад 222 дитини та укомплектований педагогічними кадрами у кількості 27 осіб та обслуговуючим персоналом – 34 особи.

Фаховий рівень педагогів:

Вища категорія – 7 педагогів;

«спеціаліст І категорії» – 1 педагог;

«спеціаліст ІІ категорії» – 2 педагогb;

«спеціаліст» – 4 педагога;

Відмінник освіти – 2 педагога.

Звання «вихователь-методист» – 12 педагогів.

Адміністрація закладу постійно опікується питаннями фахового зростання працівників, покрашенням атмосфери та психологічного мікроклімату в колективі. При розстановці кадрів враховується рівень емпатії, емоційний комфорт, психологічна сумісність.

Заклад дошкільної освіти здійснює освітню діяльність відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» (із змінами), положення «Про дошкільний навчальний заклад» (із змінами), Державного стандарту дошкільної освіти. Базовий компонент (нова редакція), Статуту КЗ «ДНЗ №35 ВМР», Програми розвитку на 2021-2025 роки, Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі. Керуючись основними державними документами, що регламентують діяльність закладу, педагоги спільно з батьками працювали над створенням ігрового предметно-розвивального середовища, необхідних умов для розвитку потреб і інтересів кожної дитини, для її духовного зростання, фізичної досконалості.

Відповідно до пріоритетів, визначених річним планом на 2020-2021 навчальний рік організація освітнього процесу в закладі була спрямована на реалізацію основних завдань ЗДО, при визначенні яких враховувались їх сучасність, актуальність, результати діагностування педагогів, аналіз результатів роботи, можливості колективу, а саме:

  1. Формування у дошкільників здоров’язбережувальних компетенцій з урахуванням принципів природо відповідності фізичного виховання та забезпечення методичного аспекту інтеграції в освітній процес фізкультурно-оздоровчої роботи із застосуванням інноваційних здоров’язбережувальних методик і технологій.
  2. Туристично-краєзнавча робота як засіб формування життєвого досвіду, світосприйняття та соціалізації дошкільників.
  3. Організація якісної дистанційної освіти з використанням цифрових технологій, комунікація з дошкільниками на відстані, мотивація батьків до співпраці з закладом дошкільної освіти.
  4. Оновлення змісту роботи щодо формування основ поведінки дошкільників в соціоприродному середовищі засобами експериментальної та пошуково-дослідницької діяльності.

Протягом року вихователі брали активну участь в роботі методичних об’єднань міста: «Впровадження STREAM-освіти в життєдіяльності дошкільників», інструктивно-методичних онлайн-семінарах «Показовий день «Безпека в соціумі: сучасні загрози», тренінгах, майстер-класах, інтерактивних заходах, вебінарах «Формування комунікативної компетенції у дітей дошкільного віку», які сприяли підвищенню їх фахової майстерності, що проходили в режимі-онлайн.

Вихователь Якубівська В.А. брала активну участь у заняттях міської школи молодого вихователя, заходи якої допомагали молодому педагогу поповнювати свої теоретичні знання, удосконалювати свої вміння.

В поточному навчальному році заклад брав активну участь в загальноміських заходах:

– Перемога у міському конкурсі освітніх проектів в галузі дошкільної освіти. Представили проєкт «Болдеринг як засіб всебічного розвитку дітей дошкільного віку» онлайн, який зайняв І місце;

Даним проектом зацікавилась редакція журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу» №5, 2021 р., де в номері №5, 2021 рік й була надрукована стаття «Болдеринг як засіб фізичного розвитку дітей». Уся Україна познайомилась з даною технологією.

Також у журналі «Палітра педагога» №4, 2021 р. була надрукована стаття «Гімнастика пробудження для дітей старшої групи «Автомобілісти» (авторська робота).

– Участь у онлайн-Конкурсі «Колискова пісня» серед ЗДО ВМТГ, який відбувся під гаслом: «Світ закриває очі, мелодія летить, В обіймах колискової малятко міцно спить!», де було представлено колискову пісню у номінації «Мелодія серця, сучасне поетичне слово – сплелися міцно в ніжну колискову», назва «Колискова», музика і слова Мартіна Кельмана, виконала Ольга Слоквіч, матуся Нікіти Слоквіча;

– Перемога у обласних грантах з проектом «Популяризація болдерингу як засіб зміцнення здоров’я дошкільників за допомогою дистанційного навчання», де здобули ІІ місце та нагороду 35000 грн., які будуть виділені на придбання комп’ютерної техніки у грудні 2021 року.

– Проведено благодійну акцію «Вітаємо воїнів з Великоднем», вихованці закладу та їх батьки для українських воїнів передали допомогу: печиво, цукерки, каву, чай та вітальні листівки від дошкільнят.

– Вихованці середніх та старших груп брали участь в чемпіонаті з різних видів спорту в рамках «Старти надій» серед вихованців старшого дошкільного віку закладів дошкільної освіти Вінницької міської територіальної громади

– Участь у онлайн-Конкурсі «Bright Talent Stars» у рамках міського фестивалю дитячої творчості «Чарівна квітка» (Олександр Горобчук, гр. №8, Петик Емілія, гр. №8, хореографічний номер «Retro girls» та інструментальний номер – оркестр «Полька»).

– Зустріч з працівниками поліції проведення практично-інформаційної бесіду з дітьми дошкільного віку про ознайомлення дітей з правилами дорожнього руху.

Методична робота з педагогічними кадрами у 2020-2021 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів.

Види діяльності

Планована кількість педагогів

Фактична кількість педагогів

%

1.

Курси підвищення кваліфікації

6

6

100%

2.

Атестація

5

5

100%

3.

Підвищення фахової майстерності

21

21

100%

4.

Участь у роботі творчої групи

11

11

100%

5.

Участь у роботі та проведенні методичних заходів

26

26

100%

З метою підвищення теоретичного рівня та фахової майстерності педагогів у 2020-2021 н. р. було проведено організаційну роботу з атестації педагогів Ковальчук Д.О., Хомюк О.А., Бабич О.О., Дробаха В.М., Лисяна Н.М.

За результатами атестації:

Ковальчук Дар’я Олександрівна, відповідає займаній посаді, відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії»; порушено клопотання про нагородження грамотою Департаменту освіти Вінницької міської ради.

Хомюк Ольга Андріївна, відповідає займаній посаді, відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії»; відповідає раніше присвоєному педагогічному званню «вихователь-методист»; порушено клопотання про нагородження Подякою МОН України.

Бабич Олена Олександрівна, відповідає займаній посаді, відповідає раніше встановленому 11 (одинадцятому) тарифному розряду; відповідає раніше присвоєному педагогічному званню «вихователь-методист»; порушено клопотання про нагородження грамотою Департаменту освіти Вінницької міської ради.

Дробаха Валентина Михайлівна, відповідає займаній посаді, відповідає раніше встановленому 11 (одинадцятому) тарифному розряду; відповідає раніше присвоєному педагогічному званню «вихователь-методист»; порушено клопотання про нагородження Почесною грамотою Департаменту гуманітарної політики Вінницької обласної державної адміністрації.

Лисяна Надія Микитівна, відповідає займаній посаді, відповідає раніше встановленому 11 (одинадцятому) тарифному розряду.

Окрім того завідувач Горобчук Н.С. нагороджена Почесною грамотою Виконавчого комітету Вінницької міської ради.

Відповідно до річного плану роботи у закладі проводились засідання педагогічних рад.

У формі цифровий лікбез була проведена педрада «Дистанційне навчання: сучасний формат освіти» (листопад 2020 р.), яка допомогла з’ясувати питання модернізації освітнього процесу в умовах адаптивного карантину, організації спільної з батьками роботи задля всебічного розвитку дошкільників, а саме, впровадження дистанційного навчання. Проведено педагогічний всеобуч, де вихователі могли ознайомитись з різними інтернет джерелами інформації та як перевірити їх правдивість, проведено челендж «Аудіо-казка на ніч» для дітей дошкільного віку та проведено майстер-клас «Цифровий лікбез: як створити відеоролик».

У вигляді круглого столу проходила педагогічна рада «Формування історичних, культурних та природних цінностей рідного краю засобами краєзнавчо-туристичної діяльності» (лютий 2021 р.) був представлений передовий досвід інших країн, щодо туризму з дітьми дошкільного віку та запропоновано педагогам створити відео-ролик «Вінниця – місто над Бугом» з визначними місцями нашого міста.

У вигляді педагогічного плейбеку проходила педагогічна рада «Пошуково-дослідницька діяльність як засіб становлення світогляду дитини та її особистісного розвитку» (квітень 2021 р.), яка допомогла з’ясувати інтеграцію пошуково-дослідницької діяльності в освітній процес у закладі. Були надані рекомендації щодо організації пошуково-дослідницької діяльності дошкільників в контексті екологічного виховання. Педагогічною радою схвалено, після закінчення карантину на території закладу створити дитячу метеостанцію – сучасний засіб пізнавального розвитку дошкільників. Педагогічною радою схвалено, після закінчення карантину на території закладу створити дитячу метеостанцію майданчик.

Цікавою формою набуття та закріплення педагогами практичних умінь та навичок стали заняття семінару-практикуму «Абетка психологічного здоров’я дошкільників. Психолого-педагогічні умови збереження психічного здоров’я дошкільників», який допоміг удосконалювати знання педагогів щодо підвищення психологічної обізнаності педагогів, розширення знань про прийоми і методи збереження психічного здоров’я дітей, психогігієну комунікації та спілкування в дистанційному форматі, а також про особливості ознайомлення дітей з COVID-19, спрямування вихователів на спільну роботу з батьками задля розв’язання здоров’язбережувальних завдань, психолого-педагогічне просвітництво батьків з питань розвитку, навчання та виховання дітей дошкільного віку в умовах здобуття дошкільної освіти вдома.

Психолого-педагогічний семінар «Тайм-менеджмент як складова успішної взаємодії з учасниками освітньої діяльності закладу дошкільної освіти», який допоміг удосконалити рівень теоретичної та практичної підготовки вихователів щодо упровадження технології тайм-менеджменту в освітній діяльності закладу.

Розкриттю професіоналізму, творчих здібностей педагогів сприяли проведені майстер-класи: «Без зайвих рухів, або Східна фізкультура в ЗДО», «Арт-майстерня «Нове життя паперовій тарілці», «Еко-творчість: розпис каміння», психолого-педагогічний тренінг «Кінезіологічні вправи як засіб активізації і стимулювання пізнавальних процесів дитини» слухачі дізналися, як поглибити знання щодо застосування оздоровчих навчальних методів, підвищити рівень поінформованості педагогів про вплив кінезіологічних вправ на розвиток пізнавальних процесів дитини, познайомити з можливостями використання кінезіологічних вправ для активізації та стимулювання розвитку дошкільнят.

Протягом 2019-2021 н. р. працювала творча група «Краєзнавчо-туристична діяльність як засіб прилучення дошкільнят до історичних, культурних та природних цінностей рідного краю». Метою роботи творчої групи було: розробити методичні рекомендації для вихователів з питань організації краєзнавчо-туристичної роботи з дошкільниками як засобу оздоровлення, ознайомлення з довкіллям та національно-патріотичного виховання.

Проведено педагогічні читання на тему «Педагогічні ідеї К.Д. Ушинського в сучасному вимірі». Завдяки цьому вихователі підвищили свій науково-методичний рівень професійної компетентності. Залучення педагогів до вивчення та аналізу педагогічних і новаторських поглядів педагога К.Д. Ушинського. Забезпечення обміном професійного досвіду, використання ідей педагогіки.

Також було проведено консультування педагогів – 10 консультацій для усіх педагогів.

Підвищенню якості освітнього процесу сприяли колективні перегляди, організовані для педагогів за різними напрямками педагогічної роботи з використанням сучасних методів і прийомів організації дитячої діяльності. Заняття записувались на відео та завантажувались на Web-сайт закладу, для вільного перегляду педагогами та батьками вихованців:

– інтегроване заняття «Ми кмітливі малюки світ пізнаємо залюбки» з дітьми раннього віку (вихователь Дробаха В.М.);

– інтегроване заняття з пріоритетом народознавства для дітей ІІ молодшого віку «Рідне місто залюбки пізнають всі малюки» (вихователь Лисяна Н.М.);

– інтегроване заняття з приорітетом екологічного виховання для дітей раннього віку «Маленькі друзі природи» (вихователь Бабич О.О.).

Цікавою формою роботи виявились відео-заняття, які педагоги знімали для дітей під час карантину з різних розділів програми.

Результативність освітньої роботи з дітьми стала можлива завдяки активному впровадженню інноваційних технологій та методик, позитивного педагогічного досвіду. Інноваційна діяльність є стимулюючим чинником у розвитку закладу. Педагогічний колектив з метою удосконалення освітнього процесу використовував спеціалізовані програми, та альтернативні методики, а саме:

Вихователь Буняк С.О. успішно впроваджує кілька технологій «Навчання творчому мисленню та керованої уяви методами ТРВЗ», «Вчимося читати» за Л.В. Шелестовою. Гуцол Л.В. в роботу з дітьми впроваджує методику Н. Харченко «Навчання дітей навичкам міркування». Колісник Л.М. займається з дітьми по методиці Г. Домана «Навчання дітей ранньому читанню». Мороз О.А навчає своїх вихованців нетрадиційним методам малювання та надає їм можливість навчитись милуватись природою, використовує методику Г. Тарасенко «Технологія естетико-екологічного виховання». Цікавою методикою, яка сприяє стрімкому розвитку розумових здібностей малюків, є пальчикова гімнастика її застосовує вихователь Плахотнюк Л.А. та Харевська Н.Ю. Мадай О.Г. навчає читати своїх вихованців за методикою Л.В Шелестової «Вчимося читати». Колісник Т.І., Слоквіч О.С., Плахотнюк Л.А. впроваджують технологію С. Циганової «Образотворча діяльність – джерело естетичних емоцій та розвитку дітей раннього віку» та логоритміку. А застосування методики Л.Б. Фесюкової «Виховання казкою» Лисяна Н.М. допомагають виховати моральні якості у вихованців: любов, доброту, взаєморозуміння, співчуття. Вихователі Ткачук Р. М. та Франко О. В. використовуючи твори В.О. Сухомлинського вчать дітей «Розуміти світ серцем та душею».

Педагоги Буняк С.О., Павловська І.А. впроваджують в роботу з дітьми прийоми та методи мнемотехніки.

Інструктор з фізкультури дошкільного закладу Глущенко Інна Борисівна проводить фізкультурно-оздоровчу роботу з дітьми за програмою М.М. Єфименка «Театр фізичного виховання та оздоровлення дітей молодшого шкільного та дошкільного віку», а також навчає дітей старшого дошкільного віку гри в шахи за парціальною програмою «Мудрі шахи» (авт. – Семизорова В.В., Духновська О.І., Пащенко Л.Ю.), є керівником гуртка «Sky-jumping», а також впроваджує у освітній процес болдеринг, як різновид скелелазіння.

Вихователь Уляніцька І.В. використовує у своїй роботі програму соціальної та фінансової освіти дітей дошкільного віку «Афлатот».

Вихователі Андрощук К.М., Матвієнко О.О., Балтаг А.В. використовують у своїй роботі парціальну програму «Англійська мова для дітей дошкільного віку» (заг. ред. – Низковська О.В., авт. – Кулікова І.А., Шкваріна Т.М.) та ведуть гурткову роботу з англійської мови.

Музичний керівник Хомюк О.А. впроваджує «Педагогічну систему музичного виховання» К.Орфа та є керівником гуртка «Дивограй», «Казковий передзвін», студії барабанщиків і мажореток «Шоу-ритм».

Ковальчук Дар’я Олександрівна використовується комплекс спеціальних кінезіологічних вправ. Заняття кінезіологічними вправами усувають дезадаптацію дітей у процесі навчання, гармонізують роботу головного мозку.

Основними формами звітності та презентації результатів інноваційної педагогічної діяльності закладу є відкриті заходи, майстер-класи, конференції для батьків і педагогів, публікації у фахових періодичних виданнях, виступи на науково-практичних конференціях, у засобах масової інформації.

Метою впровадження сучасних підходів у зміст та організацію освітнього процесу, створення єдиного освітнього простору і розвитку творчих, пізнавальних здібностей дітей педагогами закладу дошкільної освіти протягом навчального року успішно реалізовано освітні проєкти «Виховання дітей дошкільного віку в полікультурному середовищі» (автор: вихователь Франко О.В.), «Ейдотехніка для дошкільнят» (автори: вихователі Буняк С.О, Павловська І.А.), «Let’s play and study English!» (білінгвістичний підхід до впровадження англійської мови в освітній процес з молодшого дошкільного віку), «Я – землі цієї паросток зелений» (автор-укладач Дробаха В.М.), «Джерело народної криниці» (автор-укладач Бабич О.О.), «Співаємо разом» (автор-укладач Колісник Т.І.), «Пальчиками граємо – мову розвиваємо» (автор-укладач Плахотнюк Л.А.), «Розвиток рухової творчості дітей дошкільного віку в процесі стрибків на батуті Sky jumping», «Формування основ безпечної поведінки дітей дошкільного віку під час ознайомлення з правилами дорожнього руху в ігровому містечку «Авто City».

За звітний період вихователями-методистами, керівниками музичними, інструктором з фізкультури та вихователями були розроблені конспекти фізкультурних, музичних розваг на літній період, сценарії драматизації казок, свят та розваг. Створений освітній проект «Болдеринг як засіб всебічного розвитку дітей дошкільного віку. Розроблені конспекти занять для відкритих показів та поповнено інформаційні куточки матеріалами з народознавства (краєзнавства), проведено челендж аудіо запису казок для дітей «Казка на ніч». Методичні рекомендації для педагогів щодо формування історичних, культурних та природних цінностей рідного краю.

В роботі з дітьми використовуються СМАРТ-TV та планшети. Застосування ІКТ суттєво підвищує ефективність освітнього процесу, сприяє оптимізації навчання і виховання дошкільників, формує у дітей пізнавальний інтерес та активність.

Дошкільний заклад забезпечує модернізацію методичної роботи, спрямувавши її на надання реальної практичної допомоги педагогічним працівникам, зокрема, в рамках обласного проекту «Модернізація науково-методичної роботи з використанням кластерно-хмарних технологій», заклад має власний Web-сайт, який щоразу поповнюється новою, корисною і цікавою інформацією.

Цікавою формою роботи виявились відео-заняття, які педагоги знімали для дітей під час карантину з різних розділів програми та завантажували в Інтернет мережі, сайт закладу.

Оформлені тематичні та інформаційні стенди «Руками творяться дива», «Методична робота в ЗДО», «Інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту». Куточок «Атестація – 2021», «Педагогічна рада».

Проведена системна та послідовна управлінська, методична  та організаційно-педагогічна робота сприяла успішному виконанню поставлених завдань на минулий навчальний рік.

ІІ блок: Якість освіти

Для вирішення пріоритетних завдань роботи закладу в 2020-2021 н. р. було проведено ряд тематичних вивчень. В період з 09.11.2020 по 20.11.2021 року було проведене тематичне вивчення «Ефективність впровадження дистанційної роботи в освітній процес дошкільного віку». Контроль проводився в усіх вікових групах дошкільного закладу.

Вивчення результативності роботи педпрацівників з питань вивчення стану організації у закладі дошкільної освіти дистанційного навчання в умовах карантину, запровадженого з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, вдосконалення змісту та ефективності освітнього процесу, забезпечення високої результативності в розвитку і навчанні кожної дитини, підтримки електронної комунікації та партнерської взаємодії з батьками вихованців, а також підтримати командний дух колективу.

З 08.02 по 19.02.2021 року був проведений тематичний контроль «Робота закладу дошкільної освіти щодо краєзнавчої компетентності дошкільників». Контроль проводився в усіх вікових групах дошкільного закладу. Наслідки вивчення даного питання свідчать про високий рівень організації краєзнавчої компетентності.

Згідно з планом роботи та графіком контролю закладу дошкільної освіти з 12.04 по 23.04.2021 року був проведений тематичний контроль «Робота педагогічного колективу ЗДО з інтеграції пошуково-дослідницької діяльності в освітній процес». Контроль проводився в усіх вікових групах дошкільного закладу. Проведено аналіз системи роботи вихователів щодо організації та проведення пошуково-дослідницької діяльності з дітьми дошкільного віку.

 

ІІІ блок: Результативність освітнього процесу

Робота з організації освітнього процесу носила науково-методичний і пошуковий характер. Свої відносини з дітьми педагоги будували на основі педагогіки співробітництва та гуманізму, використовуючи особистісно-орієнтований підхід виховання та навчання дітей. Опиралися на особливості мислення дошкільників, однією із яких є наочно-образне сприйняття світу. Виготовляли та широко використовували різноманітний наочний матеріал, що полегшувало процес сприйняття матеріалу. Проводили динамічні, тематичні, інтегровані, комплексні, сюжетні, сюжетно-ігрові, літературні заняття, екскурсії, цільові прогулянки.

Достатньо уваги приділялось організації роботи в канікулярний час: проводились свята, розваги, тематичні дні, конкурси, екскурсії.

Результати контрольно-діагностичного обстеження показали успішне засвоєння освітніх завдань чинної Освітньої програми для дітей від двох до семи років «Дитина» в групах: № 8 (Буняк С.О., Андрощук К.М.), № 10 (Франко О.В., Ткачук Р.М.), № 6 (Мадай О. Г. Якубівська В.А.), № 7 (Мороз О. А., Гуцол Л. В.), №3 (Плахотнюк Л.А., Харевська Н.Ю.), № 9 (Матвієнко О.О., Поліщук С.Ю.).

Моніторинг стану готовності до шкільного навчання дітей-випускників показав достатній рівень роботи педагогів по засвоєнню програмових вимог, в результаті чого якісний рівень знань дітей істотно змінився у порівнянні з початком року.

На кінець 2020-2021 навчального року було охоплено гуртковою роботою 210 дітей, що становить 95% відсотків від загальної кількості дітей дошкільного віку.

З метою розвитку індивідуальних нахилів, творчих здібностей дітей в закладі дошкільної освіти була організована гурткова робота. Хороших результатів у даному виді діяльності досягли керівники наступних гуртків: «Ейдотехніка для дошкільнят» (розвиток асоціативно-образної пам’яті у дітей) – керівники Буняк С.О., Павловська І. А., «Казковий передзвін» (театральний) – керівник Хомюк О.А., «Дивограй» (музичний) – керівник Хомюк О.А., «Зелена аптека» (природничо-лікувальний) – керівник Паламарчук І.М., «Happy English» (гурток англійської мови) – керівник Андрощук К.М., Матвієнко О.О., Балтаг А.В., «Афлатот» (соціально-економічний) – керівник Уляніцька І.В., «LEGOленд» (конструювання) – керівник Ткачук Р.М., «Мудрі шахи» та стрибки на батутах «Sky jumping» – керівник Глущенко І.Б., «Первоцвіт» (природничий) під керівництвом Павлюк С. Ю.

Гурткова робота направлена на виявлення, підтримання та розвиток здібностей і природних нахилів вихованців, особистісно-орієнтованого підходу до творчого розвитку кожної дитини.

У гуртки залучаються діти за їх бажанням та спостереженнями педагогів, допомагає співпраця з родинами. Керівники гуртків ведуть відповідну документацію та звітують про роботу.

Педагогічний колектив сприяв підвищенню психологічної та педагогічної компетентності батьків щодо розуміння закономірностей розвитку дитини, питань навчання та виховання дошкільнят через проведення онлайн-звітів, фото-виставок, Днів відкритих дверей, творчих звітів, батьківських зборів по групах, оформлення батьківських куточків, підготовку усних журналів для батьків, групове та індивідуальне консультування, перегляд ранків, використання методів діагностики сім’ї (анкетування, інтерв’ювання, діагностична бесіда, соціальний патронат сімей вихованців, бесіди, вивчення досвіду сімейного виховання).

В садочку проводяться тижневики, декадники, місячник до проведення яких залучаються діти, педагоги та батьки закладу. Це такі, як «Тижневик протипожежних заходів», «Тиждень знань безпеки життєдіяльності», інформаційний марафон «Здоров’я як стиль життя», фестивальний Тиждень мистецтв, екологічний марафон «Ми творимо планету власноруч», «Тиждень безпеки дитини».

Показником результативної та успішної взаємодії батьків і педагогів можна вважати наявність у закладі доброзичливої атмосфери між вихователями та батьками, належний рівень загальної та педагогічної культури, зорієнтованість батьків на виховання та розвиток дитини, дійова допомога батьківського загалу у вирішенні матеріальних проблем закладу.

ІV блок: Стан здоров’я та фізичний розвиток дітей

У закладі дошкільної освіти створенні умови для забезпечення оптимального рухового режиму: спортивна та музична зали, спортивний та ігрові майданчики, фізкультурні куточки по всіх вікових групах, обладнання для загартування. Щоденно відводиться достатньо часу на різні види рухової активності дітей (ранкова гімнастика, фізкультурні, музичні заняття, фізкультхвилинки, рухливі ігри тощо).

Зважаючи на те, що садок санаторного типу приділяється велика увага зміцненню і збереженню здоров’я дітей. Проводилась лікувально-профілактична робота – діти розподіляються за групами здоров’я, постійно знаходяться під наглядом медичних працівників, проходять курс лікувального масажу та корегуючої гімнастики для профілактики порушень постави і плоскостопості.

Для активізації рухового режиму педагоги дошкільного закладу використовують емоційно насичені засоби: гімнастика пробудження, фізкультурні розваги, музично – хореографічні свята, самодіяльні дитячі концерти, які включають музично – ритмічні рухи, вправи на релаксацію м’язів тіла у формі дитячої танцювальної імпровізації під спокійну музику. Використовуються інноваційні оздоровчі технології: психогімнастика, аромотерапія, арт-терапія, доріжка «здоров’я», м’які модулі, батути для стрибків, скеледром.

Відповідно до вимог здійснюється медико-педагогічний контроль за всіма видами фізкультурно-оздоровчої роботи. Дитину оточують кваліфіковані педагоги, медичні сестри, які здійснюють постійний моніторинг стану здоров’я дітей, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів, призначень лікаря.

VІ блок: Соціально-економічний розвиток ЗДО

Керуючись основними державними документами, що регламентують діяльність закладу, педагоги спільно з батьками продовжували працювати над оновленням та поповненням ігрового предметно-розвивального середовища, необхідних умов для розвитку потреб і інтересів кожної дитини, для її духовного зростання, фізичної досконалості, прояву самостійності, реалізації своїх задумів і бажань, формування ігрової культури дітей.

Тільки завдяки тісній співпраці з батьківським загалом та їх матеріальній підтримці, спонсорській допомозі упродовж поточного року придбано іграшки в групи закладу: набір посуду «Кухонний набір», пірамідка видувна, візок для супермаркету, іграшкові продукти, сковорідка, ніж, кухня «Технокомп», глобус, логопедичні картки, канцтовари в методкабінет, маршрутизатор Wi-Fі, зачіпки на скеледром, світильник точковий, лампа, замок ДС врізний, проведено передплату на періодичні видання та газету «33 Канал», на харчоблок придбано та встановлено кран кульовий, шланг, матеріали для ремонту котла, книга складського обліку, у кабінет психолога придбано стінку меблеву, розетку, кабель та кабельний канал, проводився ремонт тепловузла у коридорі, проводилось розпломбування та опломбування вузла обліку теплової енергії, у кабінет кастелянки придбано дошку для прасування та контейнери для зберігання костюмів, придбано усіма групами закладу інвентар для прибирання території закладу, придбано матеріали та частково проведено капітальні ремонтні роботи огорожі території дошкільного закладу.

У роздягальну кімнату групи №1 придбали килимок резиновий та ролети, на майданчик – бордюрну стрічку, а у групову кімнату до розетки вилку з ручкою заземлення та Освітню програму для дітей «Дитина». У групу № 2 придбано відро для бахіл, лампи до світильників, пульт до DVD, тканину жовту. У групову кімнату групи №3 придбали контейнери для сюжетних ігор, полицю стелажну, заборчик та квіти декоративні (з дерева) для творчих робіт, придбано та встановлено СБПЧ Canon, картреджи, в умивальну кімнату придбано сіфон, гофру для умивальників та змішувач. У груповій кімнаті № 4 замінено підлогу та покриття, придбано матеріали та пофарбовано стіни, придбано шафу 3-х створчату. Група № 5 придбала навчальний матеріал та здійснила заправку картриджу. Групою № 6 проведено частковий ремонт в туалетній кімнаті. Групою № 7 проведено заміну труб у туалетній кімнаті. У групу № 8 придбано ящики для зберігання іграшок, бочку на 40 літрів, болти для ремонту обладнання на майданчику, настільну лампу, світлодіодну лампу, мережевий фільтр живлення, змішувач та кран в умивальну кімнату, кувшин для води, Освітню програму для дітей «Дитина», папки-конверти, карту пам’яті, заправили картридж, матеріали для ремонту бачка у вбиральні, придбали екошкіру для перетяжки диванчику в роздягальній кімнаті. Для групи № 9 придбано телевізор BRAVIS LED, у вбиральні замінено корпус змішувача та кран злив для бачка унітаза, придбано екошкіру для ремонту меблів (лавок) у роздягальній кімнаті. В групі № 10 придбано тканину різних кольорів для виготовлення декорацій та атрибутів, а також папір для дизайну, качалки, нитки, лавсан, кнопки, ватман і прапорці, прання і чистка килима з групової кімнати, друк картинок тварин для виготовлення масок тощо, оплата робіт майстра по ремонту альтанки.

Протягом навчального року здійснювалась підписка на фахові періодичні видання, придбана нова методична література та посібники.

Відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці» адміністрація закладу спільно з профспілковим комітетом працюють над впровадженням державної політики в галузі охорони праці, яка базується на принципі пріоритету життя і здоров’я працівників та дітей відповідно до створення безпечних умов праці, здійснення освітнього процесу.

Результати перевірок з дотримання вимог охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядались на оперативних, виробничих нарадах. За наслідками контролю видаються довідки та відповідні накази. Таким чином, контроль за необхідними і безпечними умовами праці, навчання та виховання у дошкільному закладі носить комплексний характер.

Річний план роботи за 2020-2021 навчальний рік був реальним, дозволив досягти поставлених цілей.