Річний звіт про діяльність закладу

ЗВІТ КЕРІВНИКА

КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД № 35 ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» 

КОВАЛЬЧУК ДАР’Ї ОЛЕКСАНДРІВНИ

ЗА ПІДСУМКАМИ 2024-2025 НАВЧАЛЬНОГО  РОКУ

Мета: Інформування колективу та громадськості про виконання річного плану роботи закладу у 2024-2025 навчальному році. Забезпечення прозорості та відкритості діяльності керівника та закладу в цілому та подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень запровадження колегіальної етики управлінської діяльності керівника.

Завдання звітування:

  1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління навчальним закладом.
  2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.

Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад № 35 Вінницької міської ради» (далі заклад дошкільної освіти) є комунальною власністю Вінницької територіальної громади, який здійснює свою діяльність відповідно до чинного законодавства та статуту закладу дошкільної освіти.

Головною метою закладу дошкільної освіти №35 є надання дітям якісної та доступної дошкільної освіти, а також забезпечення прав усіх учасників освітнього процесу, створення умов для особистісного становлення і творчої самореалізації кожної дитини, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.

Діяльність дошкільного закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров’я дітей; формування їх особистості, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.

Адміністрація закладу сприяє організації, забезпеченню та реалізації освітнього процесу, що ґрунтується на таких засадах:

  • орієнтація на замовника освітніх послуг (дітей та їх батьків), завоювання його довіри;
  • цілепокладання відповідно до визначених напрямів розвитку закладу та створення умов для задіяння усіх працівників до забезпечення якості дошкільної освіти;
  • зорієнтованість на поліпшення показників освітнього процесу, здатність прогнозувати зовнішні та внутрішні ризики та реагувати на них;
  • взаємопов’язаність процесів діяльності закладу;
  • прийняття управлінських рішень на основі фактичних даних та розуміння причинно-наслідкових зв’язків і ймовірності непередбачуваних наслідків.

Згідно з положеннями основних державних документів України про дошкільну освіту, відповідно до пріоритетів, визначених річним планом на 2024-2025 навчальний рік, робота колективу комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад № 35 Вінницької міської ради» спрямовувалась на реалізацію завдань у напряму освітньої діяльності через індивідуалізацію освітнього процесу, діяльнісний підхід, соціалізацію дошкільників, що допомагало педагогам бачити в кожній дитині індивідуальність і забезпечити умови для росту її компетенції у відповідності з вимогами Державного стандарту дошкільної освіти – Базового компоненту.

           В 2024-2025 навчальному році діяльність закладу дошкільної освіти здійснювалася у відповідності до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Державного стандарту дошкільної освіти: Базового компоненту (нової редакції), положенням «Про заклад дошкільної освіти», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р. № 305 (в редакції постанови Кабінету міністрів України від 27.01.2021 р. № 86), рекомендацій Міністерства освіти і науки України від 28 серпня 2024 року «Щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти у 2024/2025 навчальному році»; листа Міністерства освіти і науки України «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період воєнного стану в Україні» від 02.04.2022 р. № 1/3845-22, «Щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з питань уникнення враження мінами, вибухонебезпечними предметами та ознайомлення з правилами поводження в надзвичайних ситуаціях»; «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні».

Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад №35 Вінницької міської ради» – це ясла-садок компенсуючого типу (санаторний). Проектна потужність 150 місць. На сьогодні у закладі виховується 232 дитини, з них: 31 – раннього віку, 201 – дошкільного.

Протягом навчального року в КЗ «ДНЗ №35 ВМР» функціонувало 10 груп:

для дітей третього року життя – групи № 1, № 3

для дітей четвертого року життя – групи № 2, № 4

для дітей п’ятого року життя – групи №5, №6, №9

для дітей шостого року життя – групи № 7, №8, №10.

Освітні послуги у закладі надаються державною мовою.

Упродовж року заклад дошкільної освіти був повністю укомплектований кадрами згідно штатного розпису: медичним, педагогічним та обслуговуючим персоналом, який налічував 55 осіб. Освітній процес забезпечували 25 педагогів: завідувач, вихователь-методист, практичний психолог, інструктор з фізкультури, музичний керівник, 19 вихователів.

З кожним роком наші педагоги професійно зростають.

Повну вищу освіту мають 16 педагогів, базову вищу – 9.

Фаховий рівень педагогів:

кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії» – 10 педагогів;

кваліфікаційна категорія «спеціаліст І категорії» – 3 педагоги;

кваліфікаційна категорія «спеціаліст ІІ категорії» – 2 педагоги;

кваліфікаційна категорія «спеціаліст» – 2 педагоги;

11 тарифний розряд – 7 педагогів,

9 тарифний розряд – 1 педагог;

«Відмінник освіти» – 2 педагоги;

педагогічне звання «вихователь-методист» – 13 педагогів;

педагогічне звання «старший вихователь» – 2 педагоги.

Нажаль, спостерігалась нестабільність педагогічного колективу (були заміни), це відбувалося із декількох причин: лікарняні листи, надавалися додаткові відпустки (для участі у навчально-екзаменаційних сесіях працівникам, які заочно навчаються; без збереження заробітної плати за сімейними обставинами тощо), звільнення.

Медичне обслуговування закладу дошкільної освіти здійснюється старшою медичною сестрою закладу, яка проводить профілактичні заходи в тому числі проведення обов’язкових оглядів, контроль за станом здоров’я, за фізичним розвитком дітей, за дотриманням санітарно-гігієнічних та протиепідемічних вимог. Медичний блок відповідає сучасним санітарно-гігієнічним вимогам. Наявність медикаментів відповідає переліку надання першої домедичної допомоги.

Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Організація харчування в освітньому закладі організовувалась відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 р. № 305. Впроваджуються процедури контролю безпечного харчування по системі НАССР. Це важливий інструмент для контролю безпеки харчування дітей у дитячому садку. Це дає можливість проводити аналіз небезпек і поетапного контролю за всіма етапами приготування страв і продуктів харчування, починаючи від прийому продуктів до комори і до моменту подачі готової страви. Стан матеріально-технічного забезпечення харчоблоку, групових приміщень задовільний. У достатній кількості є кухонне обладнання, посуд. Діти одержують 3-х разове харчування. Старшою медсестрою складається меню – розкладка з урахуванням сезонного перспективного меню.

В закладі створені всі умови для повноцінного фізичного розвитку та оздоровлення дошкільників. Особливе місце відведено охороні та зміцненню фізичного і психічного здоров’я вихованців, зокрема їх емоційному благополуччю та стресостійкісті.

Дбаючи про здоров’я дошкільнят, систематично, з дотриманням всіх санітарно – гігієнічних вимог щоденно педагоги проводили оздоровчі та загартовуючи заходи (ранкову гімнастику, гімнастику після сну, загартовуючі процедури: ходіння по ребристій дошці, килимках здоров’я). Загальному фізичному розвитку сприяли всі форми оздоровчої роботи. Значну увагу було приділено оздоровчій роботі під час прогулянок на свіжому повітрі, руховій діяльності.

СТРУКТУРА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Освітній процес організовано педагогами з 01 вересня 2024 року до 31 травня 2025 року за основним розподілом часу на процеси життєдіяльності. З 01 червня до 31 серпня – за літнім розподілом. Робота закладу у цей період регламентувалася Указами Президента України «Про запровадження дії воєнного стану в Україні».

Організація освітнього процесу в закладі дошкільної освіти була спрямована на реалізацію основних завдань, при визначенні яких були враховані їх сучасність, актуальність, результати діагностування педагогів, аналізу результатів роботи за попередній навчальний рік, можливості колективу, а саме:

  1. Формування у дошкільників здоров’язбережувальних компетенцій з урахуванням принципів природовідповідності фізичного виховання та забезпечення методичного аспекту інтеграції в освітній процес фізкультурно-оздоровчої роботи із застосуванням інноваційних здоров’язбережувальних методик і технологій.
  2. Організація ефективного та безпечного освітнього середовища для розвитку дитини відповідно до її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів, здібностей, обдарувань та свободи вибору.
  3. Продовжити формувати у вихованців навички спілкування і ефективної взаємодії з іншими дітьми та використання англійської мови як засобу спілкування.
  4. Формування та реалізація творчого потенціалу дітей дошкільного віку.

Провідною метою діяльності закладу було насамперед створення безпечного освітнього середовища, формування елементарної життєвої компетенції з питань безпеки як дорослих так і дітей, зміцнення фізичного та психічного здоров’я дошкільників, виховання у них любові до України, поваги до рідної мови, національних цінностей українського народу.

Реалізація зазначених завдань здійснювалась на засадах особистісно-орієнтованої моделі організації педагогічного процесу.

У 2024-2025 навчальному році педагогічний колектив працював за комплексною програмою «Дитина» – освітня програма для дітей від 2 до 7 років (науковий керівник Огнев´юк В.О., авторський  колектив – Бєлєнька Г.В., Богініч О.Л., Вертугіна В.М. та ін.).

Впроваджувалась також варіативна складова Базового компоненту, парціальні програми, а саме:

  • «Дитина у світі дорожнього руху», програма з формування основ безпеки поведінки дітей дошкільного віку під час дорожнього руху (О.А.Тимовський)
  • «Англійська мова для дітей дошкільного віку», програма та методичні рекомендації (Кулікова І.А., Шкваріна Т.М.)
  • «Безмежний світ з LEGO», програма розвитку дітей від 2 до 6 років та методичні рекомендації (О.Ю. Рома)
  • «Мудрі шахи», програма та методичні рекомендації з навчання дітей старшого дошкільного віку гри в шахи Семизорова В.В., Духновська О.І., Пащенко Л.Ю.

Впроваджуючи в практику інноваційні технології по роботі з дітьми, педагоги проводять комплексні, тематичні, інтегровані, комбіновані заняття в залежності від напрямів Програми «Дитина», що забезпечує добру продуктивність та діяльність дітей. Робота з організації освітнього процесу носила науково-методичний і пошуковий характер. Свої відносини з дітьми педагоги будували на основі педагогіки співробітництва та гуманізму, використовуючи особистісно-орієнтований підхід виховання та навчання дітей.

ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА

Протягом року систематично забезпечувалась участь педагогів у методичних об’єднаннях, курсовій перепідготовці, в проведені педрад та педагогічних годин; участь в майстер-класах, семінарах, ділових іграх, тренінгах та інших формах методичної роботи для педагогів закладів дошкільної освіти, які сприяли підвищенню їх фахової майстерності, згідно з планом роботи Центру професійного розвитку педагогічних працівників. Методичний кабінет закладу, міні методкабінети груп поповнились новинками методичної літератури та періодичними виданнями.

Напередодні навчального року педагоги закладу, у створеній вихователями-методистами у Google Формі анкеті, внесли свої пропозиції щодо тематики консультацій, відкритих занять, самоосвіти, батьківських зборів, планування освітньої діяльності тощо. Вивчені запити і потреби були враховані. Проведені в закладі дошкільної освіти методичні заходи мали інтерактивний характер та стали чинником мотивації, розвитку творчості, заохочення кожного педагога до втілення нових ідей, вміння оновлювати освітній процес шляхом пошуку оптимальних дидактичних, виховних і методичних рішень.

Були опрацьовані актуальні питання організації освітнього процесу, проведені звіти та презентації напрацьованих матеріалів. Дієвою формою методичної роботи у закладі є педагогічна рада. У 2024 -2025 навчальному році було проведено 4 засідання педагогічної ради:

  • Підсумки роботи закладу дошкільної освіти за 2023-2024 н. р. Завдання діяльності колективу на 2024-2025 н. р..
  • Діяльнісний підхід в організації освітнього процесу з дітьми дошкільного віку.
  • Основні підходи і стратегії діяльності з розвитку творчих здібностей дошкільнят.
  • Використання інноваційних та нетрадиційних методів подолання мовленнєвих порушень у дітей.

В рамках підготовки до педагогічних рад проводились методичні заходи, спрямовані на поглиблене вивчення проблеми, здійснювався моніторинг освітнього процесу з даного напрямку, а ухвалені рішення педагогічних рад були спрямовані на покращення якості освітнього процесу з питань, що розглядалися. Так, в рамках підготовки до педагогічних рад було проведено ряд відкритих показів: майстер-клас «Гра і творчість для психологічного розвантаження» (вихователь старшої групи Людмила Гуцол), квест для педагогів «У пошуках освітніх скарбів» (вихователь-методист Ірина Павловська), влаштовувались літературні посиденьки «Буккросинг».

Підвищенню професійної компетентності педагогів позитивно сприяла така форма методичної роботи, як колективний перегляд педагогічного процесу. У навчальному році, що минув, на високому методичному рівні проведено колективні перегляди комплексне заняття з ознайомлення з природою, сенсорикою та використанням пальчикової гімнастики «Таємниця підводного світу» (листопад 2024 року, вихователь Людмила Плахотнюк), інтегроване заняття з елементами логоритміки «Грай, танцюй, співай, усе вивчай» (грудень 2024 року, вихователь молодшої групи Тетяна Колісник), «Допоможемо гусеняткові повернутися додому» (заняття з елементами вивчення англійської мови, вихователь Ірина Тернавська), інтегроване заняття «Чомучки та дослідники» (вихователь Людмила Гуцол).

Систематизації та розширенню знань педагогів сприяли проведені семінари, практикуми. Під час теоретично-практичного семінару «Цілісна система збереження і зміцнення здоров’я дітей» підвищився рівень професійної компетентності педагогів щодо формування, зміцнення та збереження здоров’я дітей.

Сприяти усвідомленню педагогами необхідності організовувати освітню діяльність на нових засадах, стимулювати процес створення іміджу педагога сучасної формації – особистості, здатної до активної творчості, постійного самовдосконалення, професійного й особистісного оновлення, формування готовності до прогресивних змін в освітньому процесі – це знання, які опанували педагоги під час семінару-практикуму «Апгрейд за обміном, або Взаємопідтримка – ключ до професійного зростання».

Плідно проведено психолого-педагогічний семінар «Психолого-педагогічний підхід у освітній діяльності дітей з особливими освітніми потребами».

Упродовж навчального року активно працювали групи:

–        Творча група «Реалізація системного підходу до формування мовлення дитини засобами логопедії» під керівництвом вихователя старшої групи Людмили Гуцол;

–        Ініціативна група «Дитячий ЕКОЛЕНД», керівник  – вихователь Олена Мороз.

–        Педагогічні читання «Світлана Ройз – дитяча письменниця затребувана сьогоденням» керівник Ірина Тернавська.

На допомогу педагогічним працівникам в методичному кабінеті систематизовано дитячу художню та методичну літературу, зразки планування, проведення тематичних тижнів, консультації (педагогічного, методичного, психологічного змісту), конспекти занять, сценарії свят, кращі дитячі роботи. Розроблено методичні рекомендації «Створення у групових приміщеннях та холах закладу осередків за технологією К. Крутій «Стіни, стеля та підлога, які говорять», «Включення дошкільнят в художню діяльність, експериментування із зображувальними матеріалами», «Мнемо таблиці та мнемо доріжки»; матеріали (карти, методику, зведені таблиці) моніторингу досягнень дітей всіх вікових категорій і освітніх напрямів щодо засвоєння програмових вимог задля здійснення індивідуального та диференційованого підходу до кожного вихованця.

Підвищенню якості дошкільної освіти сприяє тісна співпраця закладу з батьківською громадою. Родини вихованців активно долучались до проведення благодійних ярмарок, тематичних днів, флешмобів, онлайн конкурсів, що проходили у дошкільному закладі.

Задля підтримки родин у адаптації до нових обставин їхнього життя та подоланні негативних наслідків травмуючих подій у групі КЗ «ДНЗ № 35 ВМР» (соціальна мережа Facebook) практичним психологом закладу постійно надається інформація щодо психологічної підтримки, техніки подолання дитячої тривожності під час воєнних дій, формування навичок стресостійкості.

Під час загальних та групових батьківських зборів батьки були активними учасниками, вмотивованими та зацікавленими, що доводить, що ми рухаємось у правильному напрямку, задля досягнення спільної мети – виховання щасливих, здорових, всебічно розвинених малюків.

СТВОРЕННЯ УМОВ ДЛЯ ВАРІАТИВНОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ, УПРОВАДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС

Метою, до якої ідуть наші педагоги завдяки впровадженню новітніх технологій та інновацій, діяльнісному підходу є створення умов для самореалізації кожної особистості, формування компетенцій, а не лише допомога дошкільникам здобути знання, цікавий та мотивуючий освітній процес для дітей, активна взаємодія з іншими, розвиток творчих здібностей та здатність до рефлексії. Кожен вихователь обрав для себе пріоритетною одну з технологій, вивчаючи, впроваджуючи та реалізовуючи у роботі з дітьми протягом навчального року:

– Авторська програма «Виховання дітей дошкільного віку в полікультурному середовищі» (вихователь – Франко О.В.)

– Авторська програма «Маленьким розумникам і розумницям. Мнемотехніка для дошкільнят» (вихователь-методист – Павловська І.А., вихователь – Буняк С.О.)

– Авторські проекти «Розвиток рухової творчості дітей дошкільного віку в процесі стрибків на батуті (Sky jumping)», «Болдеринг як засіб всебічного розвитку дітей» (інструктор з фізкультури – Глущенко І.Б.)

– Авторський проект «Let’s play and study English!» білінгвістичний підхід до впровадження англійської мови в освітній процес з молодшого дошкільного віку (вихователь – Балтаг А.В.)

– «Безмежний світ гри з LEGO» О.Ю. Рома (вихователь Ткачук Р.М.)

– «Педагогічна система музичного виховання» Карл Орф (музичний керівник – Хомюк О.А.)

– «Використання карт розумових дій та коректурних таблиць» Н. Гавриш (вихователь – Поліщук С.Ю.)

– «Технологія естетико-екологічного виховання дітей» Галина Тарасенко (вихователь – Мороз О.А.)

– «Навчання дітей ранньому читанню» Глен Доман (вихователь – Колісник Л.М.)

– «Навчання дітей навичкам міркування» Наталія Харченко (вихователь – Гуцол Л.В.)

– «Розвивальне читання» Людмила Шелестова (вихователь –Мадай О.Г.)

– «Образотворча діяльність – джерело естетичних емоцій та розвитку дітей раннього віку» Світлана Циганова (вихователі – Колісник Т. І., Плахотнюк Л.А., Харевська Н.Ю.)

– «Театр фізичного виховання і оздоровлення дітей молодшого шкільного та дошкільного віку» Микола Єфименко (інструктор з фізкультури – Глущенко І.Б.)

– «Розуміти світ серцем і душею» Василь Сухомлинський (вихователі – Ткачук Р.М., Франко О.В.)

– «Виховання казкою» Л.Б. Фесюкова (вихователі –Бабич О.О., Дробаха В.М.)

– «Навчання творчому мисленню та керованої уяви методами ТРВЗ» Т.А. Сидорчук (вихователь –Буняк С.О.)

Педагогам дошкільного закладу надана можливість впроваджувати різні форми підвищення фахової майстерності: самоосвіта, взаємо відвідування методичних заходів, колективні перегляди, творчі, динамічні та ініціативні групи, впровадження кращого досвіду вихователів нашого закладу, міста, інших областей. Така робота дозволила підвищити професійну майстерність педагогів та наповнити освітній процес інноваційними засобами впливу, зробити його сучасним, творчим, цікавим та корисним для дітей.

ЗАХОДИ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАКЛАДУ КВАЛІФІКОВАНИМИ ПЕДАГОГІЧНИМИ КАДРАМИ ТА ДОЦІЛЬНІСТЬ ЇХ РОЗСТАНОВКИ

Протягом року освітній процес забезпечували 25 педагогів: 19 вихователів, 2 музичних керівника, 1 інструктор з фізкультури, вихователь-методист, практичний психолог, завідувач.

При закріпленні працівників за віковими групами, адміністрацією закладу враховувалися кваліфікаційні характеристики, стаж роботи з дітьми, індивідуальні особливості, рівень емпатії, емоційний комфорт, психологічна сумісність та загальні інтереси, що сприяло створенню позитивного психологічного клімату у колективі та покращенню результативності роботи. Адміністрація закладу диференційовано підходить до вихователя-початківця і до досвідченого педагога-майстра.

Відповідно до Положення про атестацію педагогічних працівників та перспективного плану атестації педагогів закладу у 2024-2025 н. р. атестовано 4 педагога. За рішенням атестаційної комісії:

Колісник Тетяна Іванівна, вихователь – відповідає займаній посаді, підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та педагогічне звання «вихователь-методист»; порушено клопотання про нагородження Подякою Департаменту гуманітарної політики Вінницької облдержадміністрації. 

Плахотнюк Людмила Андріївна, вихователь – відповідає займаній посаді, підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та педагогічне звання «вихователь-методист»; порушено клопотання про нагородження Подякою Департаменту гуманітарної політики Вінницької облдержадміністрації.

Гуцол Людмила Василівна, вихователь – відповідає займаній посаді, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії», порушено клопотання про нагородження грамотою департаменту освіти Вінницької міської ради.

Тернавська Ірина Анатоліївна, вихователь – відповідає займаній посаді, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії», нагородження грамотою КЗ «ДНЗ №35 ВМР».

Безперервне вдосконалення фахової освіти та кваліфікації педагогічних кадрів ЗДО відбувається завдяки курсовій перепідготовці на базі КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти». Згідно перспективного плану курсову перепідготовку у 2025 році пройшли (проходять): Ковальчук Д.О., Колісник Л.М., Дробаха В.М., Логвіненко І.І., Кожокарь Н.С.

РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ ОСВІТНЬОЇ ТА УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Задля високої результативності освітнього процесу педагоги закладу протягом року опановували нові технології, підвищували свою педагогічну майстерність, ділились досвідом роботи з колегами.

У вересні брали активну участь у спортивних перегонах «Перші кроки», отримали Подяку департаменту освіти Вінницької міської ради за успішні показники у формуванні фізичної досконалості дітей дошкільного віку.

У листопаді 2024 року з метою формування та розвитку цифрових навичок та цифрових компетентностей, підвищення рівня обізнаності щодо небезпек в Інтернеті, удосконалення професійних стандартів з урахуванням рамок професійних цифрових компетенцій, у нашому дошкільному закладі проходив Місяць цифрової грамотності.

У листопаді 2024 року в онлайн-режимі відбувся відкритий показ «Кращі практики дошкілля», організований відділом дошкільної освіти КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти». Плахотнюк Людмила Андріївна, вихователь групи раннього віку №3, провела майстер-клас «Використання пальчикової гімнастики в освітньому процесі з дітьми молодшого дошкільного віку» (презентація досвіду роботи та різноманіття виготовленого власноруч роздаткового матеріалу) для педагогічних працівників закладів дошкільної освіти Вінниччини.

У часі війни ми продовжуємо тримати і надалі освітній фронт. Колектив дошкільного закладу, дошкільнята та їх батьки з початку повномасштабного вторгнення допомагають захисникам та захисницям нашої держави.

Восени у дошкільному закладі відбувся благодійний ярмарок на підтримку Збройних Сил України «Урожай FAST». Як результат – надзвичайно важлива допомога для наших захисників. За кошти з благодійного ярмарку, завдячуючи підтримці батьків, придбано три старлінки на суму 60 810 гривень, які отримали військові 4 ОТБр ВЧ А 7015 підрозділ БУіАР. Разом із зарядними пристроями дошкільнята передали нашим Захисникам малюнки, аплікації та обереги, які створили власними руками, щоб огорнути їх своєю любов’ю.

Також усі учасники освітнього процесу долучаємось до проєкту, ініційованого фондом «Подільська громада» зі збору пластикових кришечок, які відправляються на переробку, а отримані кошти перераховуються на закупівлю БПЛА українського виробництва для підрозділів Збройних Сил України.

Великодні свята у дошкільному закладі запам’ятались малюкам цікавими розвагами, майстер-класами, творчими завданнями, та головне, добрими справами. Благодійна акція «Від серця до серця», у якій взяла участь батьківська громада, і звісно, колектив закладу, стала ще одним проявом тепла, вдячності та любові до наших Захисників. У декілька лікарень Вінниці, в яких на лікуванні та реабілітації знаходяться військові, ми передали від діток Великодні смаколики, малюнки та обереги. А для захисників 4 ОТБр ВЧ А 7015 підрозділ БУіАР було придбано та передано ноутбук на суму 17 800 грн.

Колектив дошкільного закладу нагороджено грамотою департаменту освіти Вінницької міської ради за перемогу у міському Конкурсі дитячої творчості «Дитячі історії про…». Даний конкурс сприяв розвитку духовності і моральності у дітей дошкільного віку, утвердження традиційних сімейних і культурних цінностей; формування мовленнєвої культури; розвиток фантазії та творчих здібностей у дітей; надання можливості кожному учаснику відчути радість від досягнення успіху.

Наші діти не втомлюються надихати та тішити нас своїми талантами. У  І турі міського конкурсу «Мистецька весна єдності!» у рамках фестивалю дитячої творчості «Сяйво талантів» брала участь неймовірна кількість талановитих дошкільнят нашого закладу. У ІІ турі у номінації «Вокальний жанр» переможцем став ансамбль «Аріель» з піснею «Пташка щастя», у номінації «Оригінальний жанр» – ансамбль барабанщиць та учасників гурта Sky jumping.

За підсумками проведення конкурсу «Створення екологічного куточка у ЗДО в рамках проєкту «EcoWorldKids», який проходив у травні серед закладів дошкільної освіти Вінницької міської територіальної громади, наш заклад став переможцем з проєктом «Дитячий ЕКОЛЕНД» та здобув винагороду у 30 000 грн (на придбання компостеру, баків для сортування сміття, комплекту для крапельного зрошення, світильників консольних на сонячній панелі та придбання кущів лаванди).

Для створення позитивного іміджу закладу дошкільної освіти, популяризації досвіду роботи педагогічного колективу, ознайомлення громадськості та батьків з життям ЗДО інформація про проведення даних заходів була висвітлена на сайті закладу https://dnz35.edu.vn.ua/ та в соціальній мережі Facebook – сторінка «КЗ «ДНЗ N 35 ВМР»».

ДОТРИМАННЯ ВИМОГИ ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, САНІТАРНО-ГІГІЄНІЧНИХ ПРОТИПОЖЕЖНИХ НОРМ

Протягом року діяльність адміністрації дошкільного закладу була спрямована на створення відповідних умов для організації праці та освітньої діяльності усіх учасників освітнього процесу. Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму була визначена одним із найважливіших пріоритетів закладу і проводилася відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про пожежну безпеку», «Про роботу під час воєнного стану», Санітарного регламенту та інших нормативних актів, які регламентують роботу дошкільного навчального закладу.

У часі воєнного стану в закладі додатково проведено інструктажі щодо дій працівників при загрозі або виникненні надзвичайної ситуації, закріплено алгоритми дій при повітряній небезпеці, у випадку відключення централізованого опалення, водопостачання, напруги в електромережі. Проведені навчальні тренування з дітьми з метою відпрацювання евакуації, просвітницька робота щодо мінної безпеки та вибухонебезпечних предметів.

Протипожежна безпека посідає важливе місце в організації всієї роботи з охорони праці. В наявності розроблені плани евакуації дітей на випадок пожежі, у необхідній кількості вогнегасники, призначено відповідальних осіб. Проводяться тренувальні евакуаційні заходи на випадок виникнення пожеж, тиждень пожежної безпеки згідно з наказом по ЗДО.

Робота колективу з профілактики дитячого травматизму була спрямована на формування у дошкільників певної життєвої компетентності і  має такі завдання:

  • поліпшення якості освітньої роботи з дітьми щодо питань особистої безпеки та захисту життя;
  • удосконалення теоретичних знань та практичних навичок вихователів щодо формування у дошкільників ціннісного ставлення до власного здоров’я та життя;
  • пропагування здорового способу життя серед дітей та батьків.

Травматичних та нещасних випадків за період навчального року не було.

З метою формування у дошкільників навичок безпечної поведінки, збереження здоров’я (фізичного та психічного), свідомого ставлення до власної безпеки протягом року у закладі проводились: місячник цивільного захисту (з 17.09.2024 по 17.10.2024), тижневик протипожежних заходів  (з  07.10.2024 по 11.10.2024), тижні знань безпеки життєдіяльності

(з 11.11.2024 по 15.11.2024, з 14.04.2025 по 14.04.2025), інформаційний марафон «Дбаємо про фізичне здоров’я та психологічний імунітет» (з 03.02.2025 по 07.02.2025), екологічний марафон «Ми творимо планету власноруч» (з 14.04.2025 по 18.04.2025), Тиждень безпеки дитини (з 12.05.2025 по 16.05.2025). Також з 02.12.2024-06.12.2024 року у дошкільному закладі проходив тижневик інклюзивної освіти «Рівний рівному», з 19.05.2025 по 25.05.2025 – педагоги та дошкільники брали участь у національному тижні безбар’єрності.

ЗАХОДИ ЩОДО ЗМІЦНЕННЯ ТА МОДЕРНІЗАЦІЇ МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ЗАКЛАДУ ТА ЗАЛУЧЕННЯ ДОДАТКОВИХ ДЖЕРЕЛ  ФІНАНСУВАННЯ

Протягом навчального року поповнення матеріально-технічної бази закладу здійснювалося за кошти бюджету та у вигляді благодійної допомоги.

Так, відповідно до поданого бюджетного запиту у 2024-2025 навчальному році виділені кошти були спрямовані на покриття витрат:

– на енергоносії (електроенергія, вода, теплоенергія);

– заробітну плату працівників;

– придбання продуктів харчування для дітей;

– послуги зв’язку;

– профілактичний медогляд;

– вимірювання опору заземлення;

– навчання з цивільного захисту, охорони праці та пожежної безпеки;

– камерне знезараження м’якого інвентарю, дератизацію та дизенсекцію;

– повірку обладнання метрологічною службою;

– повірку лічильника холодної води;

– перезарядку вогнегасників.

Матеріально-технічна база закладу та методичний кабінет цьогоріч поповнилась і за рахунок благодійної допомоги. Отримали генератор на 60 кВт, рідке мило, засіб дезінфікуючий Бланідас.

Проте існує ще ряд проблем, які потребують вирішення:

  • заміна ванн у харчоблоці
  • утеплення будівлі дошкільного закладу
  • наявні вакансії вихователів-вчителів англійської мови, кухарів та підсобного робітника на харчоблок.

Працюємо і надалі, разом, спільними зусиллями, щоб наблизити таку очікувану Перемогу нашої держави!